Benzyna alkilatowa wpłynie na zrewolucjonizowanie sposobu zasilania małych maszyn ogrodniczych, takich jak kosiarki czy pilarki spalinowe, które są odpowiedzialne za nawet 5% zanieczyszczeń powietrza. Paliwo to cechuje się redukcją emisji do środowiska szkodliwych substancji nawet o 90%.
Paliwo alkilatowe redukuje emisję smogu do atmosfery o ponad 40%, a emisję dwutlenku węgla i wszystkich szkodliwych substancji o ponad 90% w porównaniu do benzyny samochodowej. Benzyna alkilatowa to rozwiązanie ekologiczne, przyjazne środowisku, użytkownikowi i sprzętom.
Benzyna alkilatowa przeznaczona jest do stosowania w małych silnikach dwu- i czterosuwowych. Może być więc paliwem do silników w małych urządzeniach, m.in. w kosiarkach, podkaszarkach czy pilarkach spalinowych. Posłużyć może również jako paliwo dla silników zaburtowych w łodziach oraz w quadach, skuterach wodnych i śnieżnych, odśnieżarkach czy motocyklach crossowych i gokartach.
mówi Kamil Skorupski, prezes zarządu firmy Warter Fuels
Z danych Federalnej Agencji Ochrony Środowiska wynika, że w każdy weekend około 54 mln Amerykanów kosi trawniki, zużywając 3 mld litrów benzyny rocznie oraz wytwarzając mnóstwo zanieczyszczeń powietrza. Silniki urządzeń ogrodniczych emitują wysoki poziom tlenku węgla, lotnych związków organicznych i tlenków azotu, wytwarzając nawet do 5% notowanego w USA zanieczyszczenia powietrza.
W urządzeniach małolitrażowych jak kosiarki i podkaszarki nie ma katalizatorów, w porównaniu z samochodami, w których znajdują się zaawansowane układy katalizacyjne oczyszczające spaliny. W takich maszynach zanieczyszczenia powstające w wyniku spalania dostają się bezpośrednio do atmosfery.
Benzyna alkilatowa jest przeznaczona dla każdego, kto ma styczność z pracami w ogrodzie, lesie bądź z jakimkolwiek motosportem. Nie zawiera związków węglowodorowych aromatycznych, czyli benzenu, eteru i alkoholi, nie rozpuszcza uszczelek. Możemy magazynować taką benzynę w urządzeniu przez kilka lat, bez negatywnego wpływu na jej działanie.
dodaje Kamil Skorupski
Benzyna alkilatowa, choć właściwościami związanymi ze spalaniem nie różni się praktycznie od tradycyjnej benzyny, cechuje się zupełnie innym procesem produkcyjnym. Powstaje z innych komponentów, które są dużo droższe i sprawia, że nie opłaca jej się stosować np. w silnikach samochodowych.
W Skandynawii nikt nie myśli o używaniu paliw samochodowych do kosiarki, podkaszarki czy innych urządzeń. Powszechne użycie paliwa alkilatowego przede wszystkim pomaga zadbać o zdrowie, środowisko i narzędzia.
mówi Tomasz Kowal, menadżer ds. sprzedaży w Warter Fuels
Paliwo Warter Fuels można kupić przez internet oraz w sklepach zlokalizowanych we Wrocławiu. Trwają prace nad wprowadzeniem jej również na stacje benzynowe oraz do większej liczby sklepów stacjonarnych.
źródło: materiały prasowe