Zasady publikacji materiałów prasowych i treści sponsorowanych

Zasady publikacji materiałów prasowych nie sponsorowanych

Zasady publikacji materiałów prasowych (treści) nie sponsorowanych na łamach portalu Włącz oszczędzanie.

Dotyczy materiałów pochodzących od:

  • stowarzyszeń, organizacji, fundacji ekologicznych
  • wyższych uczelni
  • kampanii rządowych, ekologicznych i społecznych
  • kampanii UE i Komisji Europejskiej
  • działów marketingowych, agencji marketingowych
  • firm i instytucji przedstawiających nowe, innowacyjne rozwiązania technologiczne – ekotechnologie

Jeżeli artykuł (tekst):

  • tematycznie pasuje do profilu strony, docelowej grupy odbiorców, wnosić wartość merytoryczną, odpowiadać na pytanie czytelnika – jest dopasowany do zagadnień związanych z ekologią i ochroną środowiska
  • dostarcza dodatkową i aktualną wiedzę czytelnikowi
  • nie jest typowym tekstem reklamowym

w miarę dostępnego miejsca zostanie opublikowany na łamach portalu Włącz oszczędzanie.

Tekst zostanie odpowiednio sformatowany i przygotowany zgodnie z wytycznymi portalu Włącz oszczędzanie odnośnie stylu, seo i pozycjonowania treści przy wykorzystaniu: 

  • prawidłowego formatowania tekstu – odpowiednie formatowanie tekstu wpływa na seo i łatwiejszy odbiór treści
    • zasady odwróconej piramidy – kluczowe, najważniejsze informacje umieszczone są na wstępie artykułu
    • nagłówków – odwołujących się do treści akapitów umieszczonych poniżej nagłówka
    • wypunktowania – ułatwiającego konsumpcję treści
    • pogrubienia najważniejszych fragmentów tekstu – dzięki czemu szybciej można wyłapać kontekst danego zagadnienia
  • linków wewnętrznych do encyklopedii haseł ekologicznych – linkowanie wewnętrzne poprawia strukturę i hierarchię tekstu w obrębie podstrony
    • dzięki niemu użytkownik zaciekawiony danym tematem będzie mógł stopniowo przechodzić od linku do linku i pogłębiać daną tematykę
    • linkowanie wewnętrzne jest ważne z punktu widzenia wyszukiwarki Google. Algorytmy wyszukujące skanują stronę, przechodząc od linku do linku, dzięki czemu strona jest kompleksowo i szybciej zaindeksowana. 
    • linki wewnętrzne przekazują moc poszczególnym podstroną, dzięki czemu poprawiają ich pozycjonowanie
  • artykuł pojawi się w dziale aktualności portalu Włącz oszczędzanie – nie ma możliwości indywidualnego ustalenia terminu i czasu publikacji
  • artykuł zostanie oznaczony – źródło: materiały prasowe
  • w artykule nie ma możliwości umieszczenia linków zewnętrznych – w tym dofollow
  • portal Włącz oszczędzanie nie daje gwarancji ukazania się danego artykułu w mediach społecznościowych portalu

Po upływie 6 miesięcy od momentu publikacji każdy w/w artykuł podlega ocenie portalu Włącz oszczędzanie. Jeżeli artykuł stanie się nieaktualny, wiedza w nim zawarta pojawi się w kolejnych tekstach publikowanych na łamach portalu, zostanie on usunięty z stron portalu. Wyżej wymienione działania mają na celu uporządkowanie i aktualizowanie zamieszczanych treści zgodnie z zasadą content pruningu.

Jednocześnie zachęcam do wsparcia portalu Włącz oszczędzanie poprzez Patronite. Można również wypić ze mną wirtualną kawę i dorzucić się w ten sposób do kosztów prowadzenia portalu i opłat związanych z serwerem, zabezpieczeniem portalu, backupem strony i oprogramowaniem wspierającym. Nad działaniem serwisu pracuję zwykle do późna, więc dobra, mocna kawa wcale nie jest taka zła ;-)

Strategia Content pruningu portalu Włącz oszczędzanie

Content pruning to strategia która polega na usuwaniu lub zmodyfikowaniu treści, które nie przynoszą efektów w postaci widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania czy ruchu. Celem takiego działania jest oczyszczenie strony Włącz oszczędzanie z contentu, który może negatywnie wpływać na SEO całego serwisu. Content pruning to systematyczny proces sprzątania contentu, realizowania recyklingu treści, usuwania tego, co zdezaktualizowane i zbędne oraz doceniania tzw. content gap, czyli tematów, które warto zagospodarować, aby strona Włącz oszczędzanie stała się wiodącym portalem w tematyce ekologii i ochrony środowiska.

Do treści podlegających content pruningowi należą teksty:

  • zawierające zdezaktualizowane informacje
  • skopiowane z innych serwisów
  • kanibalizujące frazy i powielające informacje opisane na innych stronach

Porządkowanie treści na stronie ma przyczynić się do:

  • uzyskiwania lepszych wyników – widoczności w Google, ruchu na stronie, w konsekwencji wzrostu konwersji
  • lepszego wykorzystanie crawl budget – Google ma ograniczone możliwości crawlowania (analizowania) serwisów internetowych. Każdy serwis otrzymuje swój „budżet”. Jeśli portal posiada wiele podstron o niskiej jakości, marnuje go na indeksowanie podstron niewartościowych z punktu widzenia ruchu i SEO.
  • poprawy user experience i intencyjności treści (search intent) – dostarczanie wartościowych tekstów spełniających potrzeby użytkowników jest głównym celem portalu Włącz oszczędzanie
  • budowania autorytetu strony – treści nietematyczne i niskiej jakości nie budują wizerunku serwisu jako eksperta w danej tematyce
  • pozbywania się tego, co nieaktualne – nie ma sensu zostawiać rankingu danego przedmiotu/usługi z 2021 roku, skoro użytkownika interesują najnowsze trendy
  • walki z kanibalizacją treści – niepowielanie tematów pozwala na zachowanie spójności tematycznej, oraz lepsze dopasowanie fraz do podstron
  • poprawy linkowania wewnętrznego – portal linkuje do stron powiązanych tematycznie, budując użytkownikom i robotom wyszukiwarki logiczną ścieżkę przejścia po strukturze informacyjnej serwisu

Zasady publikacji materiałów prasowych sponsorowanych

Jeżeli chcieliby państwo, żeby artykuł pozostał dłużej na stronach portalu, lub tworzą unikalną treść, zachęcam do wykupienia jego płatnej wersji, jako materiał prasowy sponsorowany.

Jeżeli artykuł (tekst):

  • tematycznie pasuje do profilu strony, docelowej grupy odbiorców, wnosić wartość merytoryczną, odpowiadać na pytanie czytelnika – jest dopasowany do zagadnień związanych z ekologią i ochroną środowiska
  • dostarcza dodatkową i aktualną wiedzę czytelnikowi
  • nie jest typowym tekstem reklamowym

po indywidualnym ustaleniu kosztów i najlepszego terminu (czasu) publikacji zostanie on opublikowany na łamach portalu Włącz oszczędzanie.

Tekst zostanie odpowiednio sformatowany i przygotowany zgodnie z wytycznymi portalu Włącz oszczędzanie odnośnie stylu, seo i pozycjonowania treści przy wykorzystaniu: 

  • prawidłowego formatowania tekstu – odpowiednie formatowanie tekstu wpływa na seo i łatwiejszy odbiór treści
    • zasady odwróconej piramidy – kluczowe, najważniejsze informacje umieszczone są na wstępie, górze artykułu
    • nagłówków – odwołujących się do treści akapitów umieszczonych poniżej nagłówka
    • wypunktowania – ułatwiającego konsumpcję treści
    • pogrubienia najważniejszych fragmentów tekstu – dzięki czemu szybciej można wyłapać kontekst danego zagadnienia
  • w artykule można zdecydować, czy skorzystać z linkowania wewnętrznego do encyklopedii haseł ekologicznych – linkowanie wewnętrzne poprawia strukturę i hierarchię tekstu w obrębie podstrony
  • artykuł pojawi się na stronie portalu w dziale: aktualności, kategorie, tagi
  • artykuł pojawi się w mediach społecznościowych portalu: facebook
  • artykuł pozostanie na łamach strony co najmniej przez 3 lata – licząc od daty publikacji. W przypadku wartościowego, merytorycznego artykułu (content gap.), nie wyklucza się pozostawienie artykułu sponsorowanego przez cały okres istnienia portalu (dożywotnio)
  • w artykule można umieścić linki dofollow – do 3 linków
  • w artykule można umieścić linki z anchorem typu exact match (słowo kluczowe)
  • artykuł zostanie oznaczony – źródło: materiał prasowy sponsorowany

W celu uzyskania aktualnego cennika kosztów publikacji zachęcam do kontaktu mailowego pod adres: informacje@wlaczoszczedzanie.pl

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej portalu Włącz oszczędzanie

Zapraszam również do zapisu na Newsletter i otrzymywania email z ekowiadomościami. Dodatkowo dostaniesz dostęp do specjalnego działu na stronie portalu, gdzie pojawiają się darmowe materiały do pobrania i wykorzystania. Poradniki i przewodniki, praktyczne zestawienia, podsumowania, wzory, karty prac, checklisty i ściągi. Wszystko czego potrzebujesz do skutecznej i zielonej rewolucji w twoim życiu.

Łukasz Pająk
autor wlaczoszczedzanie.pl
facebook.com/wlaczoszczedzanie
Reklama na stronie portalu Włącz oszczędzanie
Wspieraj Włącz oszczędzanie na Patronite
Wspieraj twórczość i kup kawę dla Włącz oszczędzanie

Scroll to Top