
To ostatni moment na zgłoszenie do nowego konkursu Grand ESG. Celem plebiscytu jest wyróżnienie efektywnych działań z zakresu zrównoważonego rozwoju podejmowanych przez przedsiębiorstwa. Nagrody przyznawane są w aż 14 kategoriach sektorowych, a jednym z nich jest sektor społeczny NGO. Jest to zdecydowany wyróżnik wśród konkursów, pozwalający porównywać działania w sposób dostosowany do branży i jej specyfiki. III, ostatnia już, tura zgłoszeń potrwa do 7 lutego!
Konkurs ma na celu docenić przedsiębiorstwa, które nie tylko deklarują, ale przede wszystkim realizują projekty w obszarze ESG. Dzięki podziałowi na kategorie sektorowe, każde działanie może zostać dostrzeżone i rozpatrzone indywidualnie. Projekty porównywane są tam, gdzie to ma sens – w kontekście specyficznych wyzwań i możliwości poszczególnych branż i ich realiów – dając tym samym szansę również mniejszym przedsiębiorstwom i organizacjom, także z tych sektorów, którym ciężko się przebić do szerszej komunikacji.
Jako Fundacja Grand Press chętnie angażujemy się w inicjatywy wyróżniające tych, którzy w swoich działaniach zwracają uwagę na środowisko i drugiego człowieka. Na polskim rynku brakowało konkursu, który nagrodziłby działania z zakresu ESG, zarówno w małych, jak i dużych przedsiębiorstwach, a także pozwalał ocenić działania adekwatnie do branży i wynikających z niej możliwości. Podział na różne sektory, w ramach których przyznawane są nagrody, to metoda na dostrzeżenie i porównanie przedsięwzięć z tej samej branży, w sposób jak najbardziej trafny.
mówi Weronika Mirowska, Prezeska Fundacji Grand Press
ESG to nie tylko wyraz odpowiedzialności społecznej – to także kluczowy element strategii biznesowej, który umożliwia budowanie przewagi konkurencyjnej. Firmy realizujące strategie ESG zyskują dostęp do bardziej atrakcyjnych instrumentów finansowych, takich jak zielone kredyty czy obligacje transformacyjne, a także zwiększają swoje szanse w przetargach publicznych i negocjacjach handlowych. Dla wielu MŚP brak zgodności z kryteriami ESG oznacza także ryzyko wykluczenia z łańcuchów dostaw większych firm, które coraz częściej wymagają, aby ich partnerzy biznesowi spełniali określone standardy środowiskowe i społeczne. Jednocześnie wdrażanie działań zrównoważonych może przynosić bezpośrednie korzyści finansowe, takie jak oszczędności energii czy redukcja kosztów związanych z regulacjami środowiskowymi.
Udział w konkursie to świetny sposób na zakomunikowanie szerszej społeczności swojej aktywności w tym obszarze i budowanie swojego wizerunku również wśród partnerów biznesowych. Ale Grand ESG to nie tylko nagrody. To przede wszystkim przestrzeń, która inspiruje, łączy różne środowiska i zachęca do myślenia o zrównoważonej przyszłości.
podkreśla Aleksandra Lisowska, strateżka komunikacji korporacyjnej, ESG i employer branding w Garden of Words Group
Zgłoszenia przyjmowane są w aż 14 kategoriach sektorowych (w tym w sektorze społecznym NGO), w których jury przyzna nagrody za:
- NAJLEPSZE WDROŻENIE ESG – wprowadzone w organizacji projekty, rozwiązania i działania z zakresu ESG, które przynoszą widoczne efekty i wspierają w istotny sposób zrównoważony rozwój organizacji
- NAJLEPSZĄ KOMUNIKACJĘ WDROŻENIA ESG – kampanie wewnętrzne i zewnętrzne wokół inicjatyw ESG oraz kampanie edukacyjne lub społeczne, w istotny sposób wpływające na realizację strategii zrównoważonego rozwoju organizacji
Jury przyzna również dwie nagrody międzysektorowe:
- Tytułem CZŁOWIEK GRAND ESG uhonoruje osobę, która aktywnie wspiera wdrażanie strategii ESG i związane z nią działania, motywuje do skutecznej komunikacji inicjatyw ESG i traktuje ESG jako strategiczną szansę na budowanie przewagi konkurencyjnej.
- Nagrodę GRAND PRIX ESG przyzna za najlepsze połączenie ambitnych wdrożeń ESG z ich komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną do interesariuszy organizacji.
Jeśli masz odwagę wdrażać realne zmiany – pokaż to światu!
Zgłaszać można się przez stronę: www.grandesg.pl. Zgłoszenia trwają jeszcze do 7 lutego!
Organizatorzy: Fundacja Grand Press
Partner merytoryczny i inicjujący: Garden of Words Group
Mecenas konferencji: ORLEN
Patroni medialni: Polskie Radio,PAP, Tygodnik Powszechny, Forbes, ngo.pl, PRoto, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, ESG Trends, esg.pl
Patroni instytucjonalni: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations, Związek Firm Public Relations
źródło: materiał prasowy
Powiązane artykuły:
- Coraz więcej firm inicjuje kampanie na rzecz zrównoważonego rozwoju
- Wciąż wiele firm stosuje ekościemę
🤝Dziękuję, że przeczytałaś/eś powyższe informacje do końca. Jeśli cenisz sobie zamieszczane przez portal treści zapraszam do wsparcia serwisu poprzez Patronite.
📩 Zapisz się na newsletter i otrzymuj ekowiadomości prosto na swoją skrzynkę!
Subskrypcja daje Ci także dostęp do specjalnego działu na portalu 🌐, gdzie znajdziesz darmowe materiały do pobrania: 📘 poradniki, 📋 przewodniki, 📂 praktyczne zestawienia, ✏️ wzory, 📄 karty pracy, ✅ checklisty i ściągi. Wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie wprowadzać ekologiczne zmiany w swoim życiu 🌱.
☕ Możesz również wypić ze mną wirtualną kawę! Dorzucasz się w ten sposób do kosztów prowadzenia portalu, a co ważniejsze, dajesz mi sygnał do dalszego działania. Nad każdym artykułem pracuję zwykle do późna, więc…..
Chcesz podzielić się ciekawym newsem lub zaproponować temat? Skontaktuj się pisząc maila na adres:
✉️ informacje@wlaczoszczedzanie.pl
🔍Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej portalu Włącz oszczędzanie