Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy

Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy
Pixabay / @ manfredrichter

Kompania Piwowarska kontynuuje realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukację konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.

Mamy trzy browary, w których produkcja sięga prawie 12 mln hektolitrów. Współpracujemy w Polsce z ponad 111 tys. partnerów handlowych oraz dostawców. Kupujemy polskie produkty, polskie surowce, opakowania. To wszystko sprawia, że nasz wpływ na środowisko naturalne i na społeczeństwo jest ogromny.

podkreśla Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka do spraw korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej

Kompania Piwowarska od lat aktywnie angażuje się w inicjatywy i partnerstwa, które wspierają odpowiedzialne spożycie alkoholu.

Ich bardzo ważnym elementem jest oferowanie polskim konsumentom bezalkoholowych alternatyw do marek alkoholowych w sytuacjach, w których nie chcą lub nie mogą pić alkoholu. Jesteśmy dumni z tego, że Kompania Piwowarska była prekursorem kategorii piw bezalkoholowych w Polsce.

mówi Wojciech Bogusz, wiceprezes do spraw marketingu w Kompanii Piwowarskiej

Jak wynika z opracowanego przez Kompanię Piwowarską raportu zrównoważonego rozwoju, w ostatnich latach systematycznie zwiększała ona udział piw bezalkoholowych w swoim portfolio – z 5,4% w 2022 do 7,7% w 2024 roku. Firma planuje dalszy rozwój kategorii, do 2030 roku piwa bezalkoholowe i niskoalkoholowe (do 3,5% alkoholu) mają stanowić 15% oferty. Obecnie firma oferuje 15 rodzajów piw bezalkoholowych. To odpowiedź na zmiany w sposobie konsumpcji – od 2014 roku rynek piw bezalkoholowych urósł dziesięciokrotnie wolumenowo i osiągnął blisko 6,5% w całym rynku piwnym. Wyraźne przyspieszenie wzrostu widać od 2018 roku (raport „Zerówki zmieniają rynek piwa. Rewolucja 0,0% trwa” Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie).

Bardzo mocno skupiamy się na edukowaniu konsumentów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji. Edukujemy zarówno konsumentów, jak i naszych sprzedawców, że alkohol należy do świata dorosłych. Edukujemy o zagrożeniach związanych ze spożywaniem alkoholu także dla kobiet w ciąży i dla kierowców.

wskazuje Wojciech Bogusz

Samoregulacja marketingowa to fundament odpowiedzialności firmy w komunikacji z konsumentami. Kompania Piwowarska dobrowolnie przyjęła rygorystyczne zasady dotyczące promocji produktów, wykraczające poza obowiązujące przepisy prawa, aby zapewnić etyczny i świadomy przekaz.

Upewniamy się, że nasze reklamy są emitowane tylko w kanałach, w których przynajmniej 75% widzów to osoby dorosłe, i absolutnie nie wychodzimy do kanałów, które są skierowane do osób nieletnich. Upewniamy się, że aktorzy występujący w naszych reklamach mają nie 18, ale przynajmniej 25 lat, żeby nie mogli kojarzyć się jako osoby nieletnie. Inne działania w ramach tych samoregulacji to dobrowolne umieszczanie na wszystkich materiałach znaków ostrzegających przed spożywaniem alkoholu.

wymienia wiceprezes do spraw marketingu Kompanii Piwowarskiej

W 2024 roku ZPPP – Browary Polskie, przy wsparciu swoich członków, w tym Kompanii Piwowarskiej, uruchomiły odnowioną wersję bezpłatnego internetowego szkolenia dla pracowników handlu i gastronomii, pomagając im skutecznie odmawiać sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i nietrzeźwym. W 2024 roku szkolenie ukończyło ponad 5 tys. sprzedawców.

Firma angażuje się też w kampanie społeczne. W ubiegłym roku zanotowała niemal 200 tys. wejść na platformę abcalkoholu.pl, czy ponad 25,7 tys. pobrań i ukończonych sesji w aplikacji „Sprawdź promile i kalorie”. W 2024 roku Kompania Piwowarska po raz szósty wsparła kampanię społeczną FASOFF, zainicjowaną przez Fundację „Dom w Łodzi”. Celem kampanii jest edukacja na temat płodowego zespołu alkoholowego (ang. Fetal Alcohol Syndrome). Przekazy kampanii dotarły do ponad 2 mln osób.

Przykładem jest też kampania „Imprezuj w stylu umiarkowanym”, w ramach której zaangażowaliśmy 7 mln konsumentów przez media społecznościowe i kilkadziesiąt tysięcy osób na festiwalach muzycznych.

przypomina Wojciech Bogusz

W perspektywie końca tej i kolejnej dekady Kompania Piwowarska pragnie zrealizować bardzo ambitne cele środowiskowe.

Nasza strategia składa się z czterech filarów, z których dwa są poświęcone zrównoważonemu rozwojowi, w sposób, który jest zdefiniowany w celach ONZ. Te dwa filary w zakresie środowiska naturalnego i w zakresie ludzi mamy bardzo jasno zdefiniowane – mamy określone cele, do których chcemy dojść w 2030 roku.

podkreśla Iwona Jacaszek-Pruś

Zakończone w 2024 roku inwestycje, m.in. w pompy ciepła, pozwoliły znacząco obniżyć emisję dwutlenku węgla. Ta, która pochodzi z własnych źródeł energii oraz związana z jej zakupem i zużyciem, spadła o 69% względem 2019 roku. Energia ze źródeł odnawialnych całkowicie pokryła zapotrzebowanie browarów na energię elektryczną. Zgodnie ze strategią firma chce zmniejszyć ślad węglowy w całym łańcuchu dostaw o 30% do 2030 roku i osiągnąć średni poziom zużycia wody w przeliczeniu na 1 l piwa na poziomie 2,75 l.

Jeżeli chodzi o emisje w zakresie trzecim, czyli związanym z opakowaniami, wprowadzamy ich na rynek bardzo dużo, przede wszystkim używamy opakowań wielokrotnego użytku. W tym zakresie Kompania Piwowarska jest liderem na rynku. W zeszłym roku osiągnęliśmy 94% zwrotności takich opakowań. W opakowaniach jednokrotnych staramy się używać materiałów z recyklingu. Na przykład nasze puszki aluminiowe są w ponad 505 zrobione właśnie z takiego materiału.

wskazuje dyrektorka do spraw korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej

W roku 2024 Kompania Piwowarska zatrudniała niemal 2,6 tys. pracowników. Poziom zaangażowania pracowników jest bardzo wysoki, według niezależnie realizowanej ankiety badawczej wyniosło ono 83%. Kompania odnotowała także bardzo niski wskaźnik rotacji dobrowolnej, na poziomie zaledwie 4,3%. Wśród zatrudnionych 27,6% stanowiły kobiety, a w przypadku stanowisk kierowniczych 34,2%. Firma dba też o równość płac. W efekcie Kompania Piwowarska znalazła się na podium w 14. edycji badania Randstad Employer Brand Research 2024, zajmując drugie miejsce w ogólnym zestawieniu najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Polsce oraz pierwsze miejsce wśród firm z branży FMCG.

Generalnie z natury produktu, jakim jest piwo, jesteśmy męską firmą. Natomiast nam zależy na tym, żeby kobiety tu się rozwijały tak samo jak mężczyźni, a zwłaszcza jeżeli chodzi o zarządzanie firmą, żeby kobiety miały równe szanse. W tym kierunku działamy.

przekonuje Iwona Jacaszek-Pruś

Firma zachęca też pracowników do angażowania się w działania społeczne. W 2024 roku zrealizowali oni blisko 6 tys. godzin wolontariatu, z czego znaczną część stanowiły inicjatywy środowiskowe – sadzenie drzew i krzewów, sprzątanie terenów zielonych czy edukacja ekologiczna. Firma pomogła także ofiarom powodzi, która nawiedziła południową Polskę – zarówno finansowo, jak i poprzez zaangażowanie wolontariuszy, którzy niekiedy pokonywali setki kilometrów, by nieść pomoc potrzebującym.

Najwięcej pomocy przekazywanej jest w trakcie lub bezpośrednio po powodzi, ale potem się zdarza, że ci ludzie są pozostawieni sami sobie. Natomiast nasi pracownicy, nawet w ostatnim miesiącu, w kilku zespołach, znów pojechali na Dolny Śląsk pomóc tym osobom, które jeszcze sobie nie poradziły ze skutkami powodzi.

podsumowuje dyrektorka do spraw korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej

źródło: newseria.pl

Dziękuję, że przeczytałaś/eś powyższe informacje do końca. Jeśli cenisz sobie zamieszczane przez portal treści zapraszam do wsparcia serwisu poprzez Patronite.

📩 Zapisz się na newsletter i otrzymuj ekowiadomości prosto na swoją skrzynkę!
Subskrypcja daje Ci także dostęp do specjalnego działu na portalu, gdzie znajdziesz darmowe materiały do pobrania: poradniki, przewodniki, praktyczne zestawienia, wzory, karty pracy, checklisty i ściągi. Wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie wprowadzać ekologiczne zmiany w swoim życiu.

Możesz również wypić ze mną wirtualną kawę! Dorzucasz się w ten sposób do kosztów prowadzenia portalu, a co ważniejsze, dajesz mi sygnał do dalszego działania. Nad każdym artykułem pracuję zwykle do późna, więc…..

Chcesz podzielić się ciekawym newsem lub zaproponować temat? Skontaktuj się pisząc maila na adres:
✉️ informacje@wlaczoszczedzanie.pl

🔍Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej portalu Włącz oszczędzanie

Przewijanie do góry