Dzisiaj 15 marca obchodzony jest Światowy Dzień Praw Konsumenta. Dzień ten ma na celu uświadamianie konsumentom ich praw.
W ramach święta Unia Europejska organizuje konferencje dotyczące najważniejszych kwestii dotyczących konsumentów z wszystkich państw członkowskich.
Z badania Providenta wynika, że 82% Polaków nie przypomina sobie żadnej sytuacji, w której mieliby jakieś zastrzeżenia, ale 18 % już tak. Zastrzeżenia dotyczą różnorodnych usług, od telekomunikacyjnych przez pożyczki gotówkowe, zakupy na raty, ubezpieczenia po dostawę prądu czy gazu. W takich sytuacjach przeważnie składamy reklamację 55% albo informujemy o tym rodzinę i przyjaciół 30%. Tylko 5% zwraca się o pomoc do rzecznika lub innej instytucji wspierającej konsumentów, a 20% nie podejmuje żadnych działań.
Większość klientów jest zadowolona z usług, z których korzysta. Wciąż jest jednak grupa około 18% klientów, którzy mają zastrzeżenia do usług świadczonych przez firmy. To dotyczy różnych branż. Połowa tych odpowiedzi dotyczyła branży telekomunikacyjnej, ale były też zastrzeżenia co do kredytów gotówkowych, pożyczek czy produktów ubezpieczeniowych, czyli szeroko pojętej branży finansowej.
podkreśla Katarzyna Szerling, dyrektor ds. marketingu i członek zarządu Provident Polska
źródło: newseria.pl