![Afrykańskie maski zrobione ze śmieci i skuteczna kampania ekologiczna "Trash shouldn't define our culture" - wlaczoszczedzanie.pl - Advantage Y&R / @Greenpeace Africa / @Petrus Shiimi i Saima Ita](https://i0.wp.com/wlaczoszczedzanie.pl/wp-content/uploads/2017/09/red-mask.jpeg?resize=696%2C1024&ssl=1)
Kampania ekologiczna „Trash shouldn’t define our culture” została stworzona przez agencję Advantage Y&R na zlecenie Greenpeace Africa. Autorami zdjęć ocierających się o prawdziwą sztukę i performance są Petrus Shiimi i Saima Ita.
Młodzi artyści z Namibii wpadli na prosty a zarazem genialny pomysł. Stworzyli ze śmieci afrykańskie maski, które następnie założyły dzieci, żeby dodatkowo podkreślić wpływ zanieczyszczenia środowiska na obecne jak i przyszłe pokolenia młodych Afrykanów.
Głównym celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania naszej planety przez plastikowe odpadki, zachęta do ich segregacji i recyklingu.
Kampania została doceniona przez jury prestiżowego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions i zajęła 2 miejsce w kategorii „Planeta”.
![Afrykańskie maski zrobione ze śmieci i skuteczna kampania ekologiczna "Trash shouldn't define our culture" - wlaczoszczedzanie.pl - Advantage Y&R / @Greenpeace Africa / @Petrus Shiimi i Saima Ita](https://i0.wp.com/wlaczoszczedzanie.pl/wp-content/uploads/2017/09/blue-mask.jpeg?resize=820%2C1207&ssl=1)
![Afrykańskie maski zrobione ze śmieci i skuteczna kampania ekologiczna "Trash shouldn't define our culture" - wlaczoszczedzanie.pl - Advantage Y&R / @Greenpeace Africa / @Petrus Shiimi i Saima Ita](https://i0.wp.com/wlaczoszczedzanie.pl/wp-content/uploads/2017/09/grey-mask.jpeg?resize=820%2C1206&ssl=1)
![Afrykańskie maski zrobione ze śmieci i skuteczna kampania ekologiczna "Trash shouldn't define our culture" - wlaczoszczedzanie.pl - Advantage Y&R / @Greenpeace Africa / @Petrus Shiimi i Saima Ita](https://i0.wp.com/wlaczoszczedzanie.pl/wp-content/uploads/2017/09/red-mask.jpeg?resize=820%2C1207&ssl=1)
źródło: materiały prasowe