Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i dr Janusz Skalski w kampanii #NieDuś pokazują żółtą kartkę mieszkańcom Krakowa, którzy do tej pory nie wymienili pieca na proekologiczny

Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i dr Janusz Skalski w kampanii #NieDuś pokazują żółtą kartkę mieszkańcom Krakowa, którzy do tej pory nie wymienili pieca na proekologiczny
@ UM Krakowa

Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i dr Janusz Skalski w najnowszej kampanii #NieDuś pokazują żółtą kartkę mieszkańcom Krakowa, którzy do tej pory nie wymienili swojego pieca na proekologiczny.

Kampania przypomina mieszkańcom, że od 1 września 2019 roku palenie węglem i drewnem będzie zakazane, a za łamanie przepisu grozić będą dotkliwe kary finansowe.

Od środy, 16 maja na ulicach Krakowa pojawią się zadymione, szaro-żółte billboardy i citylighty, na których widnieje ostrzeżenie w postaci żółtej kartki pokazanej tym mieszkańcom Krakowa, którzy ciągle jeszcze nie wymienili swoich pieców na proekologiczne. Żółta kartka w kampanii #NieDuś informuje o nowym przepisie całkowicie zakazującym palenia drewnem i węglem po 1 września 2019 roku, ostrzega przed dotkliwymi karami finansowymi za jego nieprzestrzeganie i zachęca do wymiany pieca na proekologiczny. Oprócz formatów outdoorowych, kampania jest realizowana także w lokalnej prasie, komunikacji miejskiej oraz w mediach społecznościowych. Kampania potrwa od 16 do 30 maja.

Kampanię #NieDuś wsparli swoim udziałem m. in. Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i dr Janusz Skalski, którzy w spotach wideo wyrażają troskę o stan powierza w Krakowie i zwracają się bezpośrednio do mieszkańców miasta, którzy do tej pory nie dokonali wymiany pieca na proekologiczny, pokazując im żółtą kartkę i jednocześnie przestrzegając, że jest to już ostatnie ostrzeżenie.

Do udziału zostali także zaproszeni krakowscy blogerzy, vlogerzy i działacze społeczni, którzy w swoich kanałach społecznościowych publikują zdjęcia z żółtą kartką, oznaczając je hasztagiem #NieDuś.

Kampania nieprzypadkowo jest realizowana właśnie teraz, ponieważ okres letni to najlepszy czas na to, by dokonać wymiany pieca. Co więcej, rok 2018 to ostatnia szansa na uzyskanie dotacji na wymianę pieca przyznawanych przez Gminę Miejską Kraków dzięki Programowi Ograniczenia Niskiej Emisji dla Miasta Krakowa. Za ideę kreatywną kampanii odpowiada krakowska agencja reklamowa Dziadek do orzechów.

Rok 2018 to ostatnia szansa na uzyskanie dotacji na wymianę pieca przyznawanych przez Gminę Miejską Kraków dzięki Programowi Ograniczenia Niskiej Emisji dla Miasta Krakowa. Od 1995 roku wymienionych zostało ponad 37 tysięcy nieekologicznych pieców. Zgodnie z szacunkami Urzędu Miasta Krakowa, do wymiany zostało jeszcze ok. 9,5 tys. palenisk.

źródło: www.kurier.pap.pl

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top