Zwiększa się udział pojazdów elektrycznych we flotach firm kurierskich i dostawczych

Volkswagen e-Crafter

Zwiększa się liczba pojazdów zeroemisyjnych we flotach złożonych z samochodów dostawczych, należących m.in. do firm kurierskich i transportowych. Podmioty z tej branży planują dalszy rozwój w kierunku zastosowania zelektryfikowania swojej floty usługowej.

Wykorzystanie samochodów elektrycznych przez różnego rodzaju dostawców może w znacznym stopniu ograniczyć zanieczyszczenie powietrza w przestrzeni miejskiej. Obecnie potrzebna jest jednak rozbudowa infrastruktury ładowania, stworzenia rozległej sieci buspasów, po których mogą poruszać się pojazdy elektryczne oraz specjalnych miejsc parkingowych dla tego typu samochodów.

Ustawa o elektromobilnośći wprowadza szereg udogodnień, m.in. możliwość jazdy po buspasach. Tego typu formuła może podnieść terminowość dostaw.

zauważa Arkadiusz Filipiuk z Poczty Polskiej, która ma już za sobą testy pojazdów elektrycznych

Poczta Polska wraz ze zwiększaniem liczby samochodów zeroemisyjnych planuje także stworzenie tzw. magazynów energii – wewnętrznego systemu ładowania.

Montaż ładowarek przy paczkomatach, które byłyby ogólnodostępne, planuje też firma InPost.

Doszliśmy do wniosku, że samemu warto zadbać o to, by powstała infrastruktura ładowania dla naszej logistyki. W związku z tym powstał projekt zbudowania ładowarki do samochodów elektrycznych zintegrowanej z paczkomatem, tak by kurier podczas obsługi paczkomatu, mógł równocześnie doładować samochód, co pozwoli zwiększyć jego dystans. Został już skonstruowany prototyp takiego urządzenia.

mówi Sebastian Anioł, wiceprezes InPost S.A.

Nie bez znaczenia jest fakt korzyści finansowych płynących z niższych kosztów eksploatacji pojazdów zeroemisyjnych, które w stosunku do samochodów spalinowych są mniejsze o ponad 30%.

Wielkie koncerny samochodowe również starają się sprostać wyzwaniom, jakie niesie ze sobą rewolucja związana z elektromobilnością, która zajmuje już poczesne miejsce w logistyce miejskiej.

Na potrzeby tego rynku odpowiedziało m.in. Renault, które ma swojej ofercie zeroemisyjną furgonetkę Kangoo, czy Twizy Cargo, które może pełnić rolę niewielkiego samochodu użytkowego. Z kolei Volkswagen, który ostatnio zadebiutował we Frankfurcie w pełni elektrycznym ID 3 o zasięgu aż 550 km, oferuje też zeroemisyjny samochód dostawczy e-Crafter. Ruszyła też produkcja elektrycznej wersji VW Transportera.

W tym roku podjęliśmy się wielu testów z firmami z różnych branż, by dowiedzieć się, jak się sprawuje samochód elektryczny w zderzeniu z daną branżą. Mieliśmy przyjemność testować nasz samochód np. z InPost oraz Pocztą Polską.

mówi Piotr Gomuła z Volkswagen Samochody Użytkowe

Wśród klientów największe zainteresowanie zakupem samochodów elektrycznych wykazują jednostki samorządu terytorialnego, takie jak zakłady gazownicze, miejskie wodociągi czy spółki energetyczne.

źródło: kurier.pap.pl

Zostaw proszę komentarz

Scroll to Top