Znamy już zwycięskie projekty polskiego e-samochodu. ElectroMobility Poland (EMP) ogłosiło laureatów konkursu na wizualizację nadwozia polskiego samochodu elektrycznego.
Nowoczesne, atrakcyjne i wykonane zgodnie z najnowszymi trendami projekty, przygotowane przez rodzimych projektantów, mają stać się fundamentem do powstania polskiego auta elektrycznego.
Na każdym etapie konkursu kapituła kierowała się z nie tylko oryginalnością projektów i nowoczesnością formy, ale w równym stopniu możliwością budowy i produkcji seryjnej samochodu.
Autorzy zwycięskich koncepcji to:
- Łukasz Myszyński – autor projektu Junior. Jest absolwentem Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP we Wrocławiu oraz Scuola Politecnica di Design w Mediolanie. Współpracował z zespołami projektowymi Lamborghini, Audi oraz Ducati, tworząc pojazdy koncepcyjne.
- Mateusz Tomiczek – twórca projektu Curie. Studiował na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej. Obecnie pracuje jako stylista samochodów, projektuje zarówno karoserię jak i wnętrza pojazdów.
- Damian Woliński – autor projektu SE1. Ukończył studia magisterskie na kierunku wzornictwa przemysłowego w ASP we Wrocławiu. Motoryzacja jest jego pasją od najmłodszych lat.
- Sebastian Nowak – autor projektu Be-E. Projektant, grafik 3D, a także wykładowca akademicki od ponad 15 lat związany z branżą gier komputerowych i projektowaniem przestrzennym.
Wybór najlepszych projektów nadwozia to pierwszy etap prac nad polskim samochodem elektrycznym. Teraz spółka planuje wesprzeć podmioty zdolne do wyprodukowania własnego prototypu oraz te, które zabudują wybrane w pierwszym konkursie wizualizacje. Kolejnym krokiem będzie połączenie procesu budowy prototypów z procesem ich produkcji w przyszłości.
W październiku EMP zamierza rozpisać drugi etap konkursu na budowę prototypów aut elektrycznych. Konkurs zostanie przeprowadzony we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.
Będzie to konkurs zamknięty, przeznaczony dla firm, które w ciągu roku są w stanie zbudować prototyp, a za kilka lat uruchomić produkcję w skali zapewniającej dochodowość. Budowę prototypu EMP zamierza wspierać finansowo.
Proces wyłonienia najlepszych konstrukcji potrwa do końca 2018 roku. Wtedy też możemy się spodziewać pierwszych samochodów na drogach.
źródło: konkurs.emobilitypoland.pl