
We flocie firmy kurierskiej GLS pojawiły się samochody ciężarowe Iveco Stralis NP 460 napędzane w 100% skroplonym gazem ziemnym (LNG). Już teraz obsługują ważną długodystansową trasę w międzynarodowej sieci GLS. Pojazdy zapewniają dużo niższą emisję zanieczyszczeń i wyraźnie mniejsze zużycie paliwa niż porównywalne auta z tradycyjnym napędem. To element realizowanej przez GLS strategii Think Green.
Cztery nowe pojazdy obsługują jedną z najważniejszych tras transportu liniowego GLS między centralną sortownią operatora w Polsce a głównym hubem przeładunkowym firmy w Niemczech. Codziennie każdy samochód pokonuje łącznie ok. 1742 km.
Samochody ciężarowe napędzane wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG) to pierwsze pojazdy tego rodzaju w barwach firm.
Cieszymy się, że flota samochodów jeżdżących dla naszej firmy wzbogaciła się o nowoczesne pojazdy korzystające z paliwa przyjaznego dla środowiska. To krok milowy w rozwoju transportu przyszłości. Tym istotniejszy, że dotyczy ciężkich pojazdów obsługujących dalekie trasy.
mówi Andrzej Wasielewski, Director Central Operations, GLS Poland
Jak informuje producent, użytkowane IVECO Stralis NP 460 to pierwsze w Polsce podwozia ciężarowe z wymiennymi kontenerami BDF, które są zasilane wyłącznie gazem ziemnym. Pojazdy LNG zużywają nawet o 15% paliwa mniej w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla. A warto przy tym wziąć pod uwagę, że gaz LNG jest w większości krajów Europy tańszy niż olej napędowy. Nie do przecenienia są również korzyści dla środowiska.
Pojazd emituje aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu w porównaniu z limitami określonymi w normie Euro VI. Silnik korzystający z gazu LNG to sprawdzona technologia, zapewniająca ograniczenie zużycia paliwa, kosztów eksploatacji oraz emisji zanieczyszczeń.
Stralis NP 460 dobrze odpowiada na potrzeby nowoczesnego transportu, w którym rozwiązania ekologiczne już zaczynają odgrywać pierwszoplanową rolę. Dodatkowo, konstrukcja auta zapewnia również bardzo wysoki komfort pracy dla kierowcy, w tym minimalny poziom hałasu oraz wibracji w kabinie.
mówi Jacek Nowakowski, Gas Business Development Manager IVECO
Auto jest wyposażone w dwa zbiorniki kriogeniczne na gaz. Dzięki ich dużej pojemności IVECO Stralis NP 460 może przejechać na jednym tankowaniu nawet do 1600 km. Silnik ma moc 460 KM.
Funkcjonalność pojazdów jeżdżących w barwach GLS podnosi fakt, że zostały wyposażone w podwozia z wymiennymi kontenerami BDF. Są to pierwsze w Polsce samochody ciężarowe z tego typu rozwiązaniem.
Wdrażamy rozwiązania ekologiczne i mocno wspieramy w tym również naszych partnerów. Dbałość o środowisko jest integralnym elementem działalności GLS, na stałe wpisanym w filozofię naszej firmy. Pokazuje to strategia Think Green, którą konsekwentnie realizujemy i rozwijamy od ponad 10 lat.
podkreśla Andrzej Wasielewski
Inne działania wynikające z strategii Think Green to m.in zachęcanie kurierów do ekologicznej jazdy. Wspiera ich w tym specjalna aplikacja kurierska wyszukująca optymalną w danym dniu trasę.
GLS przywiązuje też dużą wagę do rozwoju nisko- lub zeroemisyjnych środków transportu. W przypadku dostaw na tzw. ostatniej mili, w różnych miastach Europy, operator testuje i krok po kroku wdraża różnego rodzaju pojazdy alternatywne, w tym rowery towarowe.
źródło: materiały prasowe