vw-id-dachVolkswagen I.D. to pierwszy samochód niemieckiego koncernu oparty o architekturę MEB czyli modularny napęd elektryczny. Wygląda jak hatchback segmentu C przyszłości.

I.D. ma 4,1 metra długości, czyli jest o 15 cm krótszy od obecnej generacji Volkswagena Golfa. Dodatkowo ma rozstaw osi na poziomie 2764 mm – a to z kolei o prawie 13 cm więcej od Golfa.

Samochód napędzany ma być silnikiem elektrycznym o mocy 168 koni mechanicznych. Volkswagen ujawnił, że do setki I.D. Rozpędzi się w mniej niż 8 sekund, zaś jego prędkość maksymalna ustalona jest na 159 km/h. Zasięg samochodu ma wynosić od 400 do 600 kilometrów. Baterię można naładować przez kabel, zaś dzięki indukcyjnej ładowarce czas regeneracji do 80% wyniesie tylko 30 minut.
Volkswagen podaje także, że I.D. być może pojawi się w różnych wariantach Będzie miał na pokładzie mniej lub bardziej wydajne silniki elektryczne oraz zestawy baterii o różnej pojemności. W samochodzie konceptowym bateria umiejscowiona jest na dole i w środku pojazdu.

I.D. to także pierwszy całkowicie autonomiczny pojazd Volkswagena. Według producenta wystarczy przytrzymać przez 3 sekundy logo VW na kierownicy, ta się schowa, zaś to samochód przejmie stery. Autonomia jazdy możliwa jest dzięki czterem laserom zamontowanym na dachu, kamerom bocznym i frontowym, sensorom ultradźwiękowym oraz oczywiście radarom. Według zapewnień Volkswagena opcja autonomiczna będzie dostępna od roku 2025. Wersja normalna ma pojawić się na rynku w roku 2020.

volkswagen-i-d
volkswagen-id-2 vw-id-autonomia

Dodaj komentarz