Flickr / @ Daniel / CC BY 2.0Toyota stała się pierwszym na świecie producentem samochodów, wykorzystującym biohydrynę czyli gumę ekologiczną. W maju pierwsze samochody japońskiego producenta otrzymały wykonane z nowego tworzywa przewody układu wspomagania i wężyki czujników podciśnienia. Do końca tego roku nowe wężyki zostaną wprowadzone do wszystkich samochodów Toyoty produkowanych w Japonii.

Guma biohydrynowa wynaleziona przez Toyotę we współpracy z Zeon Corporation i Sumitomo Riko Co., Ltd. powstaje przy użyciu epichlorohydryny pochodzenia roślinnego, zamiast podobnej substancji uzyskiwanej z ropy, która obecnie jest powszechnie stosowana w branży motoryzacyjnej.

Rośliny w czasie wzrostu zużywają dwutlenek węgla, dlatego wykorzystanie biomasy w tworzywach sztucznych powoduje obniżenie wpływu ich produkcji i utylizacji na środowisko. W przypadku nowych przewodów gumowych Toyoty ich ślad węglowy będzie niższy o 20% w porównaniu do wężyków wytwarzanych z ropy.

W produkcji gumy biohydrynowej stosuje się zaawansowane metody łączenia substancji pochodzenia roślinnego i naftowego na poziomie molekularnym. Dzięki temu nowy materiał spełnia najwyższe standardy pod względem odporności na oleje, wysoką temperaturę i starzenie się, obowiązujące producentów elementów układu napędowego i kierowniczego samochodów.

Wykorzystanie gumy biohydrynowej w samochodach to krok do realizacji planu Toyota Environmental Challenge 2050. W październiku 2015 roku Toyota ogłosiła, że w ciągu następnych 35 lat zredukuje emisję dwutlenku węgla związaną z całą działalnością firmy niemal do zera. Oznacza to masową produkcję samochodów bezemisyjnych oraz taką organizację produkcji, administracji i logistyki firmy, a także wykorzystywanych przez koncern źródeł energii, aby radykalnie zmniejszyć ich wpływ na środowisko.

Dodaj komentarz