fbpx

Ruszył EKOBAROMETR czyli regularny pomiar ekonastrojów Polaków

Znajomość działań ekologicznych
Znajomość działań ekologicznych

Projekt badawczy EKOBAROMETR, to cykl badań poświęcony analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii obecnej w różnych sferach codziennego życia. EKOBAROMETR to projekt który pozwoli na szerokie ujęcie wielu tematów w danym momencie za sprawą rozbudowanego narzędzia badawczego. Umożliwi równeiż uchwycenie dynamiki nastrojów dzięki cyklicznemu charakterowi pomiaru.

I kwartał 2020 – Najważniejsze wnioski

Reklamy ekologiczne nie są powszechnie rozpoznawalne. Tylko co trzeci badany zadeklarował kontakt z taką reklamą. Wśród najpopularniejszych form ekologicznej promocji najczęściej wskazywano na zmianę opakowania produktu 76% oraz wykorzystanie ikon/symboli ekologicznych 72%. W drugiej kolejności wymieniano stosowanie nazw BIO / EKO z taką formą promocji spotkało się przeszło 60% badanych.

Według respondentów rolnictwo, hodowla zwierząt i uprawa roślin najczęściej wykorzystują komunikowanie elementów ekologii 40%. Wysoki wynik może być tłumaczony rosnącym trendem na żywność organiczną, niemodyfikowaną.

Drugą pozycję w eko-rankingu branż zajęły napojei woda 37%, a trzecie miejsce przypadło branży beauty 32%, związanej z produkcją i usługami kosmetycznymi.Na tak wysokie wskazania dla wymienionych branż istotny wpływ mogą mieć skojarzenia konsumentów związane z coraz bardziej powszechnym stosowaniemnowych, bardziej ekologicznych opakowań, symboli i ikon ekologicznych oraz używaniem oznaczeń EKO i BIO, wynikających po części z konieczności spełniania standardów i wymogów prawnych, a po części z działań czysto marketingowych i promocyjnych.

Branże a treści ekologiczne
Branże a treści ekologiczne

Metodologia badania

Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-9.03.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI). W ramach badania przeprowadzono 847 ankiet z użytkownikami SW Panel. Projektbędzie miał charakter cykliczny, realizacja kolejnej fali planowana jest na przełom czerwca i lipca 2020 roku.

Jaka problematyka zostanie poruszona w pełnym raporcie?

  • segmentacja Polaków według postaw, jakie reprezentują wobec kwestii ekologi
  • diagnoza powszechności reklam ekologicznych
  • określenie najpopularniejszych form promocji ekologicznej
  • ocena efektywności poszczególnych trendów / akcji ekologicznych
  • analiza percepcji działań ekologicznych, które wykorzystują dane branże/firmy
  • ranking branż ze względu na siłę skojarzeń z działaniami ekologicznymi
  • określenie poziomu znajomości i rozumienia pojęcia greenwashingu

Premiera pełnego raportu już w kwietniu 2020 roku.

Zostaw proszę komentarz

Przewiń do góry
X