Nissan pracuje nad technologią WiTricity DRIVE - wlaczoszczedzanie.plJapoński koncern motoryzacyjny Nissan zapowiedział, że w 2020 roku udostępni kierowcom technologię magnetyczną WiTricity DRIVE, dzięki której procedura uzupełniania energii w bateriach sprowadzać się będzie do najechania na specjalną matę.

WiTricity DRIVE składa się z kilku podzespołów. Energia ze źródła przesyłana jest do specjalnej maty (płyty) umieszczonej w podłożu, na przykład na miejscu parkingowym. Następnie prąd wędruje do podobnej płyty zamontowanej w podwoziu auta. Maksymalna odległość pomiędzy jedną a drugą matą może wynosić 40 cm. Moc ładowarki to 7,7 kW lub 11 kW. Producent nie podał jeszcze kluczowej informacji na temat czasu potrzebnego do pełnego naładowania takiej baterii.

System wykorzystywać będzie technologię rezonansu magnetycznego, która różni się od indukcyjnych ładowarek stosowanych m.in. w Teslach. Prace nad standardem WiTricity DRIVE zakończą się w przyszłym roku, a pierwsze auta korzystające z tego rozwiązania mają być dostępne dwa lata później.

Dodaj komentarz