Niemal 75% europejskich konsumentów jest w stanie zapłacić więcej za produkty wytwarzane w sposób zrównoważony

Niemal 75% europejskich  konsumentów jest w stanie zapłacić więcej za produkty wytwarzane w sposób zrównoważony
Pixabay / @ Vitesca

Europejscy konsumenci są skłonni zapłacić więcej za produkty wytwarzane z odpowiedzialnie pozyskiwanego kakao – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Cargill w 10 krajach europejskich. Zrównoważony rozwój nabiera coraz większego znaczenia, wpływając na decyzje zakupowe konsumentów i postrzeganie marek.

Badanie przeprowadzone przez firmę Cargill wykazało, że konsumenci szukają produktów wytwarzanych w sposób zrównoważony i są skłonni zapłacić więcej za marki, które inwestują w zgodne z ich przekonaniami inicjatywy społeczne lub środowiskowe. Badanie, w którym wzięło udział ponad 7 000 konsumentów w 10 krajach europejskich, miało na celu lepsze zrozumienie postrzegania oraz zamiarów i deklarowanych zachowań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jak wynika z badania, aż ​​70% konsumentów bierze pod uwagę zrównoważony rozwój przy podejmowaniu decyzji o zakupie żywności i napojów, a prawie 75%
twierdzi, że woli kupować produkty wytwarzane w sposób zrównoważony.

Oczekiwania konsumentów są teraz wyższe niż kiedykolwiek wcześniej. Nasze badania pokazują, że konsumenci coraz częściej szukają produktów, które są pozyskiwane w sposób odpowiedzialny. Chcą łączyć kupowane przez nich produkty z namacalnymi postępami w kwestiach społecznych czy środowiskowych.

mówi Niels Boetje, dyrektor zarządzający Cocoa w firmie Cargill

Kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem wpływają na decyzje zakupowe w różnych grupach wiekowych. Jak pokazuje badanie, osoby w wieku 18-34 lata w największym stopniu łączą swoje decyzje konsumenckie z kwestią zrównoważonej produkcji. W tej grupie 76% osób przyznało, że zrównoważony rozwój stał się dla nich ważniejszy w ubiegłym roku przy wyborze produktów czekoladowych, a nieco ponad 50% „pokolenia Z” i pokolenia „millenialsów” kupuje więcej produktów wytwarzanych w sposób zrównoważony.

Co wpływa na decyzję o zakupie?

Wśród produktów czekoladowych upodobanie konsumentów do produktów wytwarzanych w sposób zrównoważonych jest jeszcze bardziej widoczne. Podczas gdy smak i cena pozostają dwoma najważniejszymi czynnikami wpływającymi na decyzję zakupową, respondenci ocenili zrównoważony rozwój środowiskowy i społeczny na równi z takimi czynnikami, jak wartość odżywcza, czy marka.

Biorąc pod uwagę rozległość zagadnień, które obejmują inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem, badanie dotyczyło największych obaw konsumentów związanych z produktami czekoladowymi. Na szczycie listy znalazła się praca dzieci, a zaraz za nią kwestia dochodów rolników czy wylesienia. Okazało się, że zaangażowanie firm w tych obszarach sprawiło, że konsumenci postrzegają je jako godne zaufania i wytwarzającej produkty wyższej jakości.

Ograniczona dostępność to kluczowa bariera w zakupie produktów pozyskiwanych w sposób zrównoważony. 68% respondentów stwierdziła, że ​​zapłaciłaby więcej za produkt czekoladowy wyprodukowany z kakao wyprodukowanego w sposób zrównoważony. Konsumenci wskazywali również, że ma to dla nich większe znaczenie, niż informacja, że dane produkty są ekologiczne lub wytwarzane z mniejszą ilością cukru.

Priorytety klientów i konsumentów

Zrównoważony rozwój zyskuje na znaczeniu wśród szerokiego grona konsumentów, dając markom możliwość inwestowania w inicjatywy, które naprawdę przemawiają do ich klientów. W firmie Cargill dbamy o łańcuchy dostaw by, tworzyć pomosty między krajami produkującymi kakao a naszymi klientami wytwarzającymi produkty konsumenckie. W rezultacie jesteśmy dobrze przygotowani do wspierania producentów żywności i napojów w zakresie zrównoważonego rozwoju i współpracy przy inicjatywach, które odzwierciedlają priorytety ich klientów.

podsumowuje Boetje

źródło: materiały prasowe

Zrównoważony rozwój – dodatkowe informacje:
Agenda 21, air-commerce, biologiczny potencjał Ziemi, carsharing, Cele Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals SDGs), cleantech, cykl życia produktu (Life Cycle Assesment LCA), czynniki ESG, degrowth (postwzrost), dekarbonizacja gospodarki, Dow Jones Sustainability Index (DJSI), Dzień długu ekologicznego, efektywność energetyczna, ekologiczna dystrybucja, ekonomia ekologiczna, ekonomia subskrypcji, ekonomia środowiska i zasobów naturalnych, Europejski Zielony Ład (European Green Deal), Fit for 55, ekologiczna wysyłka i dostawa towarów, ekoprojekt, ekoprojektowanie, greentech, gospodarka niskooemisyjna, gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), greenwashing (ekościema, ekomanipulacja, zielone kłamstwo), inteligentna wieś (smart village), kryteria ESG, Less waste, Lifestyles of Health and Sustainability (LOHAS), neutralność klimatyczna (net-zero), normy środowiskowe z serii ISO 14000 14001 26000, opakowanie ekologiczne (zielone opakowanie) (green packaging, sustainable packaging), paperless, Społeczna Odpowiedzialności Biznesu (CSR), produkty ekologiczne, Ramowa konwencja Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu, Ranking Best Global Green Brands, REPowerEU, sparing economy, ślad ekologiczny (ecologicla footprint), ślad środowiskowy (environmental footprint), ślad węglowy (carbon footprint), ślad wodny (water footprint), transformacja energetyczna, United Nations Environment Programme (UNEP), Zero Waste, zielona gospodarka (green economy), zielone inwestycje, zielona rewolucja, zielona transformacja, zielone miejsca pracy – zielone kołnierzyki (green collar jobs, green jobs), zielone certyfikaty dla budynków (BREAM, LEED), zielone technologie, zielone trendy, zielone zarządzanie, zielony marketing – green (eco) marketing, zielony wzrost (green growth), znaki i oznaczenia ekologiczne, zrównoważone miasto, zrównoważony rozwój (sustainable development)

zobacz również:
energooszczędne oświetlenie
odnawialne źródła energii

ograniczenie zużycia papieru
oszczędzanie energii elektrycznej

oszczędzanie wody

Zostaw proszę komentarz

Scroll to Top