Koncern Honda zaprezentował nowy, hybrydowy silnik opracowany wspólnie z inżynierami firmy Daido Steel, w którego konstrukcji nie ma metali ziem rzadkich takich jak terb, czy dysproz. Zamiast tego zastosowano magnesy, które są o 8% lżejsze od dotychczas stosowanych podzespołów, jak również o 10% tańsze.
Jest to zatem pierwszy silnik hybrydowy, gdzie ograniczono wykorzystanie bardzo cennych i rzadkich metali, których największym światowym dostawcą są Chiny. Nie udało się jednak zrobić tego całkowicie, gdyż w silniku nadal znajdują się magnesy neodymowe, produkowane m.in. w USA, Chinach oraz Australii. Nowa jednostka napędowa zadebiutuje w minivanie Freed, który pojawi się w sprzedaży jesienią bieżącego roku.
Honda ma nadzieję, że nowa technologia produkcji pozwoli znacznie ograniczyć koszty wytwarzania nowych pojazdów, oraz ochroni firmę przed wahaniami cen surowców, z których powstają silniki.
więcej szczegółowych informacji: daido.co.jp