Najnowsza KIA Optima Plug-in Hybrid PHEV trafiła do sprzedaży w Polsce - wlaczoszczedzanie.plSamochód KIA Optima Plug-in Hybrid PHEV trafił właśnie do sprzedaży w Polsce. Jego cena została ustalona na poziomie 164 900 zł za bogato wyposażoną wersję XL. Najnowsza wersja Optimy PHEV ma wyższą pojemnością akumulatorów, oraz większy zasięgiem przy napędzie wyłącznie elektrycznym niż modele wcześniejsze. Pozwala pokonać dystans do 54 km w trybie elektrycznym i bez emisji szkodliwych substancji.

Sercem hybrydowego zespołu napędowego nowej Optimy jest wydajna, czterocylindrowa jednostka napędowa 2.0 GDI, rozwijająca moc 156 KM i osiągająca moment obrotowy 189 Nm, współpracująca z silnikiem elektrycznym, który może napędzać pojazd samodzielnie. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM przy 6000 obr/min w warunkach chwilowego wspomagania spalinowej jednostki napędowej przez silnik elektryczny. Łącznie z pełnym potencjałem napędu elektrycznego moment obrotowy Optimy PHEV sięga 375 Nm przy zaledwie 2300 obr/min. Moment obrotowy generowany przez zespół napędowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej, która charakteryzuje się płynną pracą podczas zmiany przełożeń. Umieszczony w przekładni 50-kilowatowy silnik elektryczny zastępuje tradycyjny konwerter momentu obrotowego.

Elektryczny układ napędowy składa się z akumulatorów litowo-polimerowych o pojemności 9,8 kWh, dostarczających około 60% więcej energii niż akumulatory hybrydowej Optimy poprzedniej generacji. Kompaktowe rozmiary zespołu napędowego pozwalają na jego dogodną zabudowę nad przednią osią z uwzględnieniem minimalizacji strat konwersji energii.

Zaletą Optimy Plug-in Hybryd jest współpraca silników elektrycznego i spalinowego, która owocuje dobrymi osiągami. Auto przyspiesza od 0- 100 km/h w 9,4 s, a więc o 0,6 sekundy szybciej niż poprzednia generacja hybrydowej Optimy.

Emisja CO2 Optimy PHEV wynosi jedynie 37 g/km (średnio, wg NEDC). W przypadku modelu poprzedniej generacji było to 119 g/km. Średnie zużycie paliwa to zaledwie 1,6 l/100 km.

Pomimo umiejscowienia akumulatorów za tylną kanapą i we wnęce na koło zapasowe, pojemność bagażnika tego modelu wynosi 307 litrów (VDA). Zastosowanie nowej generacji napędu Plug-in Hybrid pozwoliło zmniejszyć pojemność zbiornika paliwa z 65 do 55 litrów w porównaniu z hybrydową wersją poprzedniej generacji.

 

Dodaj komentarz