hyundai-ioniqHyundai Ioniq to pierwszy na świecie model, który będzie oferowany z trzema różnymi napędami do wyboru: całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna.
Pierwszy w sprzedaży pojawił się Ioniq w wersji hybrydowej. Model Ioniq Hybrid napędza czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM, zasilany zaawansowanymi akumulatorami litowo-jonowo-polimerowymi. Łączna moc obu silników to aż 141 KM.
Gwarancja na akumulatory obejmuje okres 8 lat lub dystans 200 000 km. Akumulatory nie mają one „efektu pamięci”, co oznacza, że przez cały czas jest ich pełna, początkowa pojemność. Są one umiejscowione pod tylna kanapą pasażera, dzięki czemu środek ciężkości pojazdu jest położony nisko, centralnie, co poprawia właściwości jezdne pojazdu. Pozwala to również optymalnie wykorzystać całą pojemność bagażnika wynoszącą aż 550 litrów.

hyundai-ioniq-na-zewnatrz hyundai-ioniq-2

Dodaj komentarz