fbpx

Europejski Tydzień Zrównoważonego Rozwoju w Somfy Polska

Europejski Tydzień Zrównoważonego Rozwoju w Somfy Polska
Pixabay / @ Alexas_Fotos

Europejski Tydzień Zrównoważonego Rozwoju (European Sustainable Development Week) to ogólnoeuropejska akcja, która zaprasza do organizowania wydarzeń odpowiadających na zagadnienia zobowiązań Agendy ONZ 2030, w zakresie ochrony środowiska i stałego monitorowania jego stanu na świecie. W tym czasie Somfy Polska realizuje m.in. akcję „Kręcimy i sadzimy”, w której pracownicy swoją aktywność sportową zamieniają na sadzonki drzew. W ten sposób polski oddział firmy podkreśla dodatkowo długotrwałe zaangażowanie marki na rzecz środowiska. W 2020 r. już ponad 50% produktów sprzedawanych globalnie przez Grupę Somfy jest oznaczonych znakiem Act For Green.

W ramach inicjatywy Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju szereg organizacji, instytucji naukowych, kulturalnych, jednostek samorządowych, firm i osób prywatnych inicjuje wydarzenia, które mają przyczynić się do budowy lepszego świata dziś i w przyszłości z myślą o zdrowiu i środowisku. Od 20 do 25 września odbywa się w całej Europie wiele imprez związanych z tą ideą, m.in. webinary, warsztaty, wycieczki rowerowe czy konkursy fotograficzne. W tym czasie Somfy Polska zachęca pracowników do aktywnego, ekologicznego życia, podkreślając zaangażowanie marki zrównoważonego rozwoju w skali globalnej.

Zgodnie z naszą misją inspirowania lepszej jakości życia, dostępnego dla wszystkich, włączamy się w promowanie idei zrównoważonego rozwoju. W ramach inicjatywy Somfy o nazwie Act for Green od lat działamy na rzecz redukcji emisji CO2 do atmosfery, wdrażając surowe kryteria ekoprojektowania produktów, uwzględniające cały cykl ich życia. Dzisiaj już ponad 50% sprzedawanych napędów i smart systemów do zarządzania domem i budynkami posiada certyfikat Act for Green.

mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska

We wrześniu Somfy Polska podejmuje działania na rzecz klimatu zgodnie z 13. Celem Zrównoważonego Rozwoju określonym w Agendzie ONZ 2030. Marka angażuje swoich pracowników w pielęgnowanie dobrych nawyków ekologicznych oraz przypomina, jak ważne jest wykorzystywanie surowców wtórnych.

We wrześniu zaproponowaliśmy naszym pracownikom zabawę #KręcimyiSadzimy. Kilometry z jazdy na rowerze, ale też zdobyte poprzez inne aktywności zamieniamy na sadzonki drzew, które na wiosnę 2021 razem posadzimy w obszarze należącym do Nadleśnictwa Nawojowa, położonego na terenie Beskidu Sądeckiego i Niskiego. Dzięki temu stworzymy nowe połacie lasu, które poprawiają czystość powietrza i zapewnią schronienie zwierzętom. Przyjemność z aktywności ruchowej zamienimy na więcej tlenu dla planety, poprawiając jednocześnie stan naszego zdrowia. Pracownicy, którzy przyłączą się do akcji liczą kilometry za pomocą aplikacji Endomodo.

komentuje Aleksandra Pyziak, marketing manager i eko-ambasador w Somfy Polska

Polski oddział Somfy angażuje swój zespół również w inne inicjatywy, m.in. w zbiórkę makulatury, zyski z której pokryją zakup tlenotwórczych roślin do warszawskiego biura i technologicznego showroomu marki Happy Home Somfy w Warszawie.

źródło: materaiały prasowe Somfy

Zostaw proszę komentarz

Przewiń do góry
X