Flickr / @ Cameron Strandberg / CC BY 2.0Co roku w Polsce lasy płoną 10 000 razy. Prawie wszystkie pożary powodują ludzie. Tylko my możemy temu zapobiec. To kluczowy przekaz społecznej kampanii informacyjno -edukacyjnej zainicjowanej przez Dyrekcję Generalną Lasów Państwowych.

Mało kto zdaje sobie sprawę z zastraszających statystyk, że 9 na 10 pożarów lasów to wina człowieka. W powszechnej świadomości jest to odległy problem, który tylko pozornie nas nie dotyczy. Spoty pokazują jednak, że za każdym pożarem lasu stoi konkretna osoba. To jej nieostrożność, beztroska lub zwykła bezmyślność okazuje się być przyczyną nieodwracalnej tragedii – tak dla przyrody, jak i dla samego sprawcy lub uczestnika pożaru. Smutek, żal, wstyd, poczucie winy, ani nawet symboliczna łza nie są w stanie cofnąć czasu. Identyfikacja sprawcy z wyrządzoną szkodą odziera pożar lasu z bezpiecznej anonimowości. Od tej pory nikt nie będzie mieć łatwego usprawiedliwienia dla swojego nieodpowiedzialnego zachowania. Stąd też nazwa całej kampanii – „Świadomi Zagrożenia”.

Seria spotów „Łza nie ugasi pożaru” jest efektem wspólnych prac agencji Los Mejores oraz Mojotribe. Spoty stanowią kluczowy element społecznej kampanii informacyjno-edukacyjnej „Ogień w lesie a przyroda” realizowanej przez Dyrekcję Generalną Lasów Państwowych w ramach programu LIFE+.  Spoty telewizyjne wyreżyserował Mariusz Palej, a za ich produkcję odpowiadał Mojotribe oraz Propeller Film.