Toyota planuje zwiększyć sprzedaż hybryd do 50%

Flickr / @ Mike Mozart / CC BY 2.0Toyota planuje zwiększyć udział hybryd w całkowitej sprzedaży samochodów Toyoty i Lexusa w Europie do 50%. Ma to nastąpić już w 2020 roku. Zwiększona sprzedaż hybryd zapewni firmie bardzo silną pozycję w kontekście spełnienia nowych, bardziej restrykcyjnych regulacji Unii Europejskiej, dotyczących emisji spalin.

Toyota ma w Europie bardzo szeroką gamę hybryd, reprezentujących niemal wszystkie segmenty. Składają się na nią należący do segmentu D nowy Prius i SUV RAV4 Hybrid, a także miejski Yaris, kompaktowy Auris i Auris Touring Sports, minivan Prius + i ładowany z gniazdka Prius Plug-in Hybrid. Jeszcze w tym roku zadebiutuje hybrydowy crossover C-HR.

Lexus ma w swojej ofercie 8 modeli hybrydowych, od kompaktów klasy premium przez SUV-y, auta sportowe, luksusowy samochód klasy średniej, aż po limuzynę LS 600h i 600h L.

W ubiegłym roku Toyota sprzedała w Europie 209 000 hybryd, co stanowiło 24 procent całkowitej sprzedaży. Europa jest największym rynkiem hybryd poza Japonią, gdzie już od kilku lat samochody hybrydowe stanowią ponad 50% całkowitej sprzedaży Toyoty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *