Toyota Mirai samochód na wodór sprawdzona na dystansie 100 tys. km

Toyota Mirai

Toyota Mirai

Firma KJ Tech Services sprawdziła samochód Toyota Mirai w teście długodystansowym wynoszącym dokładnie 100 tys. km. Cały eksperyment trwał 107 dni, a każdy był wypełniony przez 16 godzin jazd wykonywanych przez ośmiu kierowców.

Nadrzędnym celem testu było sprawdzenie jak na długim dystansie radzi sobie Toyota Mirai, jeden z pierwszych seryjnie produkowanych samochodów napędzanych przez ogniwa wodorowe.

Po 107 dniach intensywnych testów (po 16 godzin każdego dnia) Mirai pokonał 100 tys. kilometrów zużywając w sumie 1000 kg wodoru (mniej więcej 1 kg na 100 km). W czasie testu dwukrotnie wymieniono opony i raz przednie klocki hamulcowe. Warto zwrócić uwagę, że tak niskie koszty eksploatacyjne (wspomniane klocki hamulcowe) to ewenement w porównaniu do samochodów z tradycyjnym napędem, w przypadku których po takim dystansie konieczna byłaby już kilkukrotna wymiana oleju w silniku, a często także rozrządu itp. Testy wykonano również gdy temperatura otoczenia spadła do -20 stopni Celsjusza – nawet w takim scenariuszu nie zaobserwowano żadnych problemów.

Kierowcy testowi zwrócili uwagę na wysoki komfort podróżowania związany z niskim poziomem hałasu i natychmiastową reakcję na dodanie gazu, co jest typowe w przypadku silników elektrycznych. Oferowana moc – 155 KM – była ich zdaniem w zupełności wystarczająca do dynamicznego poruszania się po drogach międzymiastowych, także wtedy gdy trzeba było wyprzedzać inne pojazdy.

Toyota Mirai tankowana jest wodorem, co wg testujących nie odbiega zbytnio od tankowania samochodów z silnikami benzynowymi lub Diesla. W odróżnieniu od aut elektrycznych, Mirai nie wymaga wielogodzinnego ładowania

Dodaj komentarz