Taksówka Prius o napędzie hybrydowym przejechała bez awarii milion kilometrów

Flickr / @ Aaron "tango" Tang / CC BY 2.0

Toyota Prius

Samochody hybrydowe są sprzedawane od lat, zaś w masowych ilościach od ponad dekady. Jednak osoby, które rozważają zakup hybrydy po raz pierwszy, miewają obawy co do ich trwałości, szczególnie jeżeli chodzi o baterie.

Jednym z najlepszych sposobów przekonania się o trwałości samochodu hybrydowego jest sprawdzenie, jak dany model radzi sobie jako taksówka. Taksówki przejeżdżają rocznie o wiele więcej kilometrów niż przeciętny samochód osobowy, często w trudnych warunkach.

Wiedeńska taksówka Prius drugiej generacji przejechała milion kilometrów. Nigdy się nie zepsuła. Przez ostatnie lata także inne hybrydy udowodniły swoją przydatność w branży przewozu osób. W San Francisco 15 hybrydowych Fordów Escape wycofano z pracy w korporacji taksówkowej dopiero po przejechaniu 500 tys. km.

Hybrydy świetnie nadają się do roli taksówek. Kierowcom przynoszą oszczędności dzięki niskiemu zużyciu paliwa i bezawaryjności. Jazda po mieście czyli niskie prędkości, ciągłe zatrzymywanie się i korki, pozwalają wykorzystać potencjał hybryd w dziedzinie oszczędzania paliwa, gdyż w ten sposób baterie są nieustannie ładowane energią z hamowania, a przy niewielkich, miejskich prędkościach często wykorzystywany jest sam silnik elektryczny.

Korzyść odnoszą miasta dzięki mniejszej emisji spalin. Mieszkańcy są mniej narażeni na zanieczyszczenia, a budynkom i roślinom nie zagrażają kwaśne deszcze powodowane przez tlenki azotu, emitowane przez diesle.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *