Moda na ekologię wśród wielkich koncernów

Moda na ekologię wśród wielkich koncernów - wlaczoszczedzanie.pl - Flickr / @ Toshiyuki IMAI / CC BY SA 2.0W promocję ekologii angażuje się coraz więcej organizacji, firm i rządów a moda na ekologię przyczynia się do ograniczenia zanieczyszczenia środowiska przez wielkie koncerny.

Producenci żywności czy napojów używają np. opakowań, które łatwo poddać recyklingowi. Już w 2010 roki firma Coca-Cola wprowadziła w swoich produktach lżejszy typ nakrętek. Rok później na rynku pojawiła się woda mineralna Kropla Beskidu w nowoczesnej butelce, zrobionej z mniejszej ilości plastiku.

W tym samym kierunku podążają także wielkie koncerny branży elektronicznej. Od 30 kwietnia najnowsze laptopy firmy Dell modelu 2w1 Dell XPS 13 będą sprzedawane w opakowaniach wykonanych w jednej czwartej z odzyskanego plastiku. To pierwsza tego rodzaju inicjatywa w branży. Odpady plastikowe, które będzie używał producent laptopów będą wyławiane z rzek. Jak przekonują jego przedstawiciele, dzięki temu w tym roku ponad 7 ton plastiku nie trafi do oceanów.

Partnerzy firmy będą przechwytywać odpady zanim trafią one do oceanu – na drogach wodnych, takich jak rzeki i kanały, wzdłuż wybrzeży i plaż. Następnie będą przetwarzać zgromadzone surowce i mieszać plastik oceaniczny (25%) z innymi tworzywami HDPE, stanowiącymi pozostałe 75%., pochodzącymi m.in. z recyklingu butelek i opakowań na żywność.

Firma Procter & Gamble właściciel marki Head & Shoulders ogłosiła niedawno, że w lecie na rynek trafi pierwsza na świecie butelka szamponu, wykonana w jednej czwartej z przetworzonych plastikowych odpadów zebranych na plażach i kąpieliskach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *