Poruszająca kampania Las nigdy nie umiera samotnie The Forest Never Dies Alone

kampania Las nigdy nie umiera samotnie The Forest Never Dies Alone - wlaczoszczedzanie.plLas Nigdy nie umiera samotnie (The Forest Never Dies Alone) to poruszająca kampania społeczna, która ma ostrzec ludzi przed nieodwracalną degradacją rozciągającego się na południowo-wschodnim wybrzeżu Brazylii lasu atlantyckiego (Mata Atlântica). Las ten jest ostoją niezliczonych gatunków fauny i flory zagrożonych wymarciem. Pod względem biologicznej różnorodności to miejsce nie ma sobie równych na ziemi.

W Mata Atlântica żyje niemal 10 000 gatunków roślin, a liczba gatunków ptaków jest wyższa niż w całej Europie. Wszystko zaś na obszarze zaledwie 160 000 kilometrów kwadratowych. W przeszłości las zajmował powierzchnię niemal 1,5 miliona kilometrów kwadratowych. Teraz 90% lasu zniknęło, a na jego terenie mieszka ponad 130 milionów ludzi.

Mata Atlântica jest mniejszy i znacznie bardziej zdegradowany niż amazoński las deszczowy. Jest on kluczowym habitatem dla ponad połowy brazylijskich gatunków zagrożonych wyginięciem.

Oba obrazy kampanii „The Forest Never Dies Alone” mają zwrócić uwagę na straty jakie ponosi przyroda w skutek działalności człowieka, której ofiarą jest nie tylko las deszczowy ale również unikalne rodzinne gatunki roślin i zwierząt.

Międzynarodowa grupa uczonych obliczyła, że las można uratować inwestując rocznie zaledwie 0,01% brazylijskiego PKB.

Kampania ” The Forest Never Dies Alone” została tworzona przez agencje reklamową DPZ&T dla Fundacji SOS Mata Atlântica. Fundacja SOS Mata Atlântica to brazylijska organizacja typu non-profit działająca od ponad 30 lat w celu ochrony tego unikalnego lasu deszczowego. Organizacja realizuje wiele projektów zwiazanych z monitorowaniem i odtwarzaniem lasów tropikalnych, ochrony morza i wybrzeża, edukacji ekologicznej, oraz licznych kampanii na rzecz ochrony środowiska.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *