Inżynierowie NASA rozpoczynają testy bardziej oszczędnego silnika odrzutowego

Inżynierowie NASA rozpoczynają testy bardziej oszczędnego silnika odrzutowegoInżynierowie NASA rozpoczynają testy bardziej oszczędnego silnika odrzutowego przeznaczonego do samolotów pasażerskich. Nowa konstrukcja jest w stanie obniżyć zużycie paliwa maszyny o 4-8%.

Nowy typ silnika odrzutowego poddawany jest pierwszym testom w tunelu aerodynamicznym. Silnik wyposażono w zupełnie nowy pędnik zintegrowany z wentylatorem oraz podzespołem o nazwie inlet, który wprowadza powietrze bezpośrednio do komory spalania.

Obecnie silniki najczęściej znajdują się na skrzydłach maszyny, co zwiększa opór powietrza podczas lotu, podnosząc zużycie paliwa. Nowy napęd został zintegrowany z kadłubem maszyny, co poprawia jej aerodynamikę.

Wszystkie te zmiany sprawiły, że nowy napęd jest znacznie oszczędniejszy o 4-8% od dotychczas stosowanych silników. Prace nad nowym silnikiem są na razie na wczesnym etapie, więc nie trafi on do samolotów wcześniej niż za kilka lat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *