Inżynierowie NASA rozpoczynają testy bardziej oszczędnego silnika odrzutowego

Inżynierowie NASA rozpoczynają testy bardziej oszczędnego silnika odrzutowegoInżynierowie NASA rozpoczynają testy bardziej oszczędnego silnika odrzutowego przeznaczonego do samolotów pasażerskich. Nowa konstrukcja jest w stanie obniżyć zużycie paliwa maszyny o 4-8%.

Nowy typ silnika odrzutowego poddawany jest pierwszym testom w tunelu aerodynamicznym. Silnik wyposażono w zupełnie nowy pędnik zintegrowany z wentylatorem oraz podzespołem o nazwie inlet, który wprowadza powietrze bezpośrednio do komory spalania.

Obecnie silniki najczęściej znajdują się na skrzydłach maszyny, co zwiększa opór powietrza podczas lotu, podnosząc zużycie paliwa. Nowy napęd został zintegrowany z kadłubem maszyny, co poprawia jej aerodynamikę.

Wszystkie te zmiany sprawiły, że nowy napęd jest znacznie oszczędniejszy o 4-8% od dotychczas stosowanych silników. Prace nad nowym silnikiem są na razie na wczesnym etapie, więc nie trafi on do samolotów wcześniej niż za kilka lat.

Dodaj komentarz