Hybrydowa technologia Boscha w autach Porsche

hybrydowa technologia porscheDo niedawna fanom marki Porsche przez myśl by nie przeszło, że pod maską ich aut znajdą się silniki diesla. Ogromny sukces tego pomysłu sprawił, że niemiecki koncern poszedł znacznie dalej i podczas 62. międzynarodowej motoryzacyjnej konferencji prasowej na torze Boxberg, zaprezentował modele hybrydowe z technologią plug-in.

Najbardziej znanym autem Porsche z technologią hybrydową jest sportowy model Porsche 918 Spyder dostępny od jakiegoś czasu. Jest to pierwszy dopuszczony do ruchu samochód na świecie, który północną pętlę toru Nürburgring pokonał w zaledwie 6 minut i 57 sekund.

Wiedzę zdobytą przy budowie tego auta, inżynierowie niemieckiej marki wykorzystali w modelach bPanamera S E-Hybrid, a także w sportowym SUV’ie Cayenne S E-Hybrid. Zastosowano w nich technologię niemieckiej firmy Bosch, która dostarcza m.in. elektronikę siłową, zestaw akumulatorów, silniki elektryczne dla modeli Cayenne i Panamera oraz elektryczną jednostkę montowaną przy przedniej osi 918 Spyder.

W sportowym modelu zastosowano elektryczny silnik SMG 180/120, który zwiększa moc auta o dodatkowe 286 KM i zapewnia 210 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z silnikiem spalinowym napędzającym koła tylne daje to 887 KM oraz 1280 Nm momentu obrotowego, zapewniających spektakularne osiągi. Pierwszą setkę widać na liczniku już po 2,6 sekundy co plasuje go w czołówce aut sportowych. I choć zapewne trudno w to uwierzyć, to 918 Spyder jest bardzo ekonomiczny i może przejechać 100 km spalając tylko 3,1 l/100.

Równie interesująco prezentuje się Cayenne S E-Hybrid. Potężny SUV w tej wersji dysponuje mocą 416 KM i według producenta zadowala się tylko 3,4 l/100 km. Taką samą moc ma Panamera S E-Hybrid, jednak ze względu na bardziej opływowe kształty i niższą masę, spalanie w jej przypadku wynosi tylko 3,1 l/100 km.

W obu modelach jednostki spalinowe wspomagane są przez silnik elektryczny IMG-300 firmy Bosch. Dostarcza on dodatkowe 95 KM oraz 310 Nm momentu obrotowego, zaś prąd zapewnia mu akumulator Boscha: 10,8 kWh w przypadku Cayenne S E-Hybrid oraz 9,4 kWh w Panamerze S E-Hybrid. Można go naładować z domowego gniazdka, co zajmuje maksymalnie 4 godziny. Przemysłowe stacje ładujące skracają ten czas do około 2 godzin.

Dodaj komentarz